Esnafın Fahiş Zamlarına Vatandaştan Tepki
Enflasyon bahanesiyle piyasaları sıkıntıya sokan esnaflar, kuver ücreti gibi ekstra masraflarla vatandaşı bezdirmeye devam ediyor. Sabah’ın haberine göre, kafe ve restoranlar artık hiçbir hizmet sunmadan kuver ücreti ekliyor ve bunun yanında yüzde 20’ye varan hizmet bedeli talep ediyorlar. Ticaret Bakanlığı’nın denetimlerini aşmak isteyen işletmeler, kendilerini savunmak için “Eğer menüde yazıyorsa ek ücret alabiliriz” diyorlar ancak vatandaşlar bu duruma isyan ederek tüketici mahkemelerine başvuruyor.
Kuver, yemek servisinden önce masaya serilen masa örtüsünü ifade eden Fransızca kökenli bir kelime. Bazı restoranlar bu hizmeti sundukları için kuver ücreti alıyorlar ancak son dönemde bu uygulama farklı boyutlara taşınıyor. Birçok vatandaş, aldıkları hizmetin karşılığında ödemek zorunda bırakıldıkları fahiş ücretlerden şikayetçi. Özellikle self-servis yapan kahveciler, hizmet bedeli adı altında daha da fazla ücret talep ederek vatandaşın cebini daha da sıkıyor.
Restoran ve kafe işletmecilerinin bu tür uygulamalarına karşın Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Başkanı Ramazan Bingöl, “Ücretleri menüye yazmadan almak yasalara aykırıdır. Tüketiciler bu durumda şikayetlerini Ticaret Bakanlığı’na iletebilirler” şeklinde konuşarak vatandaşları bilgilendiriyor. Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili Av. İbrahim Güllü ise, kuver veya hizmet bedelinin zorunlu olmadığını ve tüketiciye dayatılmasının haksız olduğunu vurguluyor. Müşterilerin sipariş etmedikleri ürünler için ödeme yapma zorunluluğu olmadığının altını çizen Güllü, vatandaşları bu tür haksız uygulamalara karşı seslerini yükseltmeye çağırıyor.