Giresun’da “Mayıs Yedisi” Geleneği Coşkuyla Kutlandı
Giresun'da baharın güzelliklerinin yaz mevsimine geçişini simgeleyen “Mayıs Yedisi” geleneği, bu yıl düzenlenen “49. Uluslararası Giresun Aksu Festivali” kapsamında çeşitli ritüellerle kutlandı. Giresun Belediyesi tarafından organize edilen festival, Aksu Deresi’nin Karadeniz ile buluştuğu noktada gerçekleştirildi. Katılımcılar, dileklerinin gerçekleşmesi için üç kez sac ayağının üzerinden atladı ve sorunlarından kurtulmak amacıyla “derdim, belam denize” diyerek dereden denize 7 çift, 1 tek taş attı. Festivalde Türkiye’nin farklı şehirlerinden ve yurtdışından gelen dans toplulukları, gösteriler sergileyerek renkli anlar sundu. Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse, etkinlikteki konuşmasında, bu gelenek ve kutlamaların 3 bin yıllık bir geçmişi olduğunu vurguladı. Taş atan ve sac ayağının üzerinden geçerek…