Welcome to Our Website

İmamoğlu: İstanbul, Türkiye’nin en büyük markası

İstanbul Turizm Fuarı ilk kez bu yıl düzenleniyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Ekrem İmamoğlu, fuarın açılış töreninde konuştu.

İstanbul’un Türkiye’nin dünya çapındaki en büyük markası olduğuna vurgu yapan İmamoğlu, “Bu şehirde var olan iyilikler, var olan güzellikler, burada üretilecek, dünyaya servis edilecek güzel başarılar, inanınız ki bütün dünyayı pozitif etkileyecektir” dedi. Turizmin, ülkelerin dünyaya dönük itibarını yükselten bir saha olduğunu belirten İmamoğlu, “İtibarımıza bu kadar etki eden bir sektörün her anına gözümüz gibi bakma, itinayla ona davranma, var olan kurumların da gelişmelerini hep birlikte, saygıyla ve yine aynı ilgiyle gözlemlemek ve katkı sunmak zorunluluğumuz vardır” dedi.

4-5 Ekim tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek İstanbul Turizm Fuarı’nın kente ve ülke turizmine büyük katkılar sunacağına inandığını belirten İmamoğlu, “İstanbul, dünyanın en özel markalarından birisi. Ülkemizin de dünya çapındaki en büyük markası. Bu anlamda turizm yönüyle de marka şehrin buradaki toplantıyla çok güçlü bir motivasyon sağlayacağını hissedebiliyorum. Farklı medeniyetlere başkentlik yapmış, binlerce yıllık tarihiyle, bugün bulunduğu lokasyonuyla dünyanın her yönüyle ihtiyaç duyduğu da bir şehirden bahsediyoruz aslında. Çünkü bu şehirde var olan iyilikler, var olan güzellikler, burada üretilecek, dünyaya servis edilecek güzel başarılar, inanınız ki bütün dünyayı pozitif etkileyecektir” diye konuştu.

“İSTANBUL’UN EN BÜYÜK KUTLAMA ANI; TURİZM”

Turizmin İstanbul için önemine dikkat çeken İmamoğlu, “İstanbul’un en büyük belki kutlama anının turizm sektörü olduğunu da ifade etmek isterim. Ben, turizmi zaten bir ülke adına, bir kutlama anı gibi tarifliyorum. İçinde her şey var. Turizmi besleyen duygular, birçok gelişmeleri barındırıyor. Yemesi içmesinden, tarihi zenginliklerine, kültürel zenginliklerinden insanına, yaşam biçiminden geleneklerine, adaletinden sistemine varıncaya kadar her duyguyu içinde barındırıyor ve onların koyduğu ivmelenme, size muhteşem bir turizm dünyasını yaratıyor. Bu bağlamda iyileştirdiğimiz her unsur, şehrimiz ve ülkemiz adına turizmi daha da yüceltecek ve gerçek anlamda ortaya koyduğumuz hedeflerimize de ulaşmamıza vesile olacaktır” ifadelerini kullandı.

“SEKTÖR, PANDEMİ SONRASINDA ‘DİRİLİŞ VE KALKINMA’ SÜRECİNDE

Pandemi süreciyle zorlu günler geçiren sektörün, “diriliş ve kalkınma” sürecine girdiğine vurgu yapan İmamoğlu, “Bu dönemi bir fırsata dönüştürme ve kalıcı birtakım hedefleri yakalayabilme noktasında da özel bir zamanı bize sunuyor. Bu yönüyle sektörün toparlanma anını yaşadığı bu dönemde, hepimizin üzerine düşen çok önemli sorumluluklar var” şeklinde konuştu. Turizmin ekonomik açıdan taşıdığı değerin yanında, toplumların birbirine yakınlaşmasını, birbirini tanımasını sağlayarak, küresel barışa ve dostluğa da çok büyük katkı sunduğunu aktaran İmamoğlu, “Bu karakterle sürece baktığımı, bu karakterle sektöre baktığımı ve sizlerle her türlü iş birliğinde fedakarca İstanbul şehri adına masada bulunacağımı söylemek isterim. Tabii aynı yönüyle, İstanbul’un bütün varlığıyla, bütün karakteriyle, bütün zenginlikleriyle, turizm sektörünün ülkede ivmelenmesinin ana merkezi olduğunu da tekrar hatırlatayım” şeklinde konuştu.

“BU SENEYİ DAHA DA İYİ BEKLİYORDUM AÇIKÇASI”

İstanbul adına, turizm anlamında iyileşen bir süreç yaşandığının altını çizen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bu seneyi daha da iyi bekliyordum açıkçası. Bir miktar dünyadaki etkilerden de etkilenerek ya da ülkemizdeki bir kir kısım hususların da etkisiyle, belki tam istediğimiz seviyede olmasa da çok güçlü bir yükselişi de temsil ediyor. İlerleyen yıllarda bunu daha da yukarıya taşıyacak güçlü enstrümanları şehrimizin, mevcutta vardır. Hasılamızın yükselmesi noktasında baktığımızda, tüm sektörleri analiz ettiğimizde, belki de katma değeri en yüksek sektörlerin başında gelen turizm sektörünün ne denli ekonomik katkı sağlayabileceğini ve bunun da büyük oranda, büyük kısmının cebimizde kalacağını biliyor ve görüyoruz. Tabii buna eklememiz gereken bir başka husus da iyi bir turizm sektörü gelişiminin, sağlıklı bir altyapının, itibarlı bir hizmet kalitesinin varlığının, aynı zamanda dünyaya dönük de itibarımızı yükselten bir saha olduğunu da belirtmek lazım. İtibarımıza bu kadar etki eden bir sektörün her anına gözümüz gibi bakma, itinayla ona davranma, var olan kurumların da gelişmelerini hep birlikte, saygıyla ve yine aynı ilgiyle gözlemlemek ve katkı sunmak zorunluluğumuz vardır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

....